
 

 Between the Lines:  

 Ⓒ Mark Mantho 

 

 

McCarthy, Little Rock and the Birth of Interpretive Journalism  

 

 In recent years the myth has grown that journalism in the 1950s was a 

monolith of rigidly “objective” reporting which seldom sought to clarify or 

illuminate the news of the day. While there is certainly some truth in this 

view, it ignores the fact that the ‘50s saw the birth of a new kind of 

journalism combining in-depth analysis with interpretation.  

  

On February 9, 1950, Wisconsin Senator Joseph R. McCarthy delivered 

a speech in Wheeling, West Virginia charging that Democratic president 

Harry Truman’s State department was a haven for spies. McCarthy, a 

Republican, claimed possession of a list naming 205 State department 

employees as communists, and also alleged that Truman’s Secretary of State 

Dean Acheson was aware of their identities. These allegations, like all those 

that followed, were patently false. Yet false as they were, McCarthy’s charges 

were printed again and again. Most newspapers in the 1950s still relied on 

wire services (the Associated Press, United Press, and International News 

Service) to provide coverage of events beyond their regional grasp. Because 

wire stories simply repeated McCarthy’s statements regardless of their 

veracity, the senator received a free ride from much of the nation’s press.  

 

As former Milwaukee Journal reporter Edwin Bayley writes in his 

book Joe McCarthy and the Press, intense deadline pressure to turn in fresh 

copy for papers issuing several editions daily created a frantic scramble 

among wire service journalists, and the scramble frequently led them to 

report McCarthy’s charges without checking the facts. (Bayley, 66-70.)  



 2 

In addition, the wire services were hampered by adherence to the 

journalistic shibboleth of “objective” reporting. News standards up to that 

time prescribed a “just the facts, ma’am” approach to reporting that eschewed 

analysis and interpretation, and any deviation from this principle invited 

criticisms of bias and lack of professionalism. McCarthy was well aware of 

these constraints, and for five long years (1950 to 1954) he exploited both to 

full advantage. Trapped, the wire services became little more than 

stenographers disseminating McCarthy’s latest accusations. The newspapers 

who published their reports became, in turn, the senator’s greatest ally. 

 

From the very beginning of the McCarthy era, however, some 

newspapers refused to be manipulated by his tactics, realizing that the best 

way to report the story accurately was to provide readers with interpretive 

analysis of the events he set in motion.  

 

Future Boston Globe correspondent and eventual editor Thomas 

Winship, who was a reporter at the Washington Post from 1945 to 1956, 

recalls how the trend toward interpretive journalism evolved. “I don’t know 

how to describe interpretive journalism. I just describe it as aggressive 

reporting, very aggressive. It started at the Post, the Baltimore Sun, the New 

York Herald Tribune, and, to some extent, the New York Times. There were 

four reporters at those papers – Murrey Marder at the Post, Phil Potter at the 

Sun, Don Irwin at the Herald Tribune, and Clayton Knowles at the Times – 

that were extremely vigorous journalists. Unlike all the other reporters 

during that period, they just dogged McCarthy for answers. They were trying 

to get the straight facts out of him. McCarthy would bring out his broadsides, 

and the AP and most other papers would just report them as presented. They 

didn’t pursue McCarthy, didn’t interview him thoroughly, didn’t press him. 

But those four reporters dogged McCarthy. I just can’t tell you how far ahead 

of everyone else they were.”  



 3 

The Washington Post reported McCarthy’s activities very early on, 

beginning coverage within five days of the Wheeling speech. Unlike many 

newspapers that caught up with the story later, the Post was highly critical 

of the junior senator from Wisconsin from the start. On February 23, 1950, 

under the headline “Spreading Confusion,” columnist Marquis Childs noted 

that “Of the four names mentioned by McCarthy in his Nevada speech (given 

a few days after Wheeling), the only individual still connected with the State 

department is John S. Service … who was cleared” of past charges of 

communism. Childs was one of the first to point out that “the names to which 

McCarthy refers apparently came from a list of 108” State department 

employees, all of whom, the columnist reported, “had been subjected to a 

most thorough loyalty check … investigated, and subsequently cleared” by 

the department. The next day – barely two weeks after McCarthy’s initial 

charges – the Post editorialized that “Senator McCarthy’s extravgances about 

the State department are certain to produce a great deal of mischief – which 

seems, in sober truth, to be their principle intent. …Mr. McCarthy should be 

compelled at last to put up or shut up. But exposure of the senator should not 

be allowed to entail exposure of groundless allegations against individuals 

who have already passed through the mill of loyalty clearance.” A March 9, 

1950 editorial deplored McCarthy’s strategy of linking the people he accused 

of communist activity to known communists by grouping their names 

together. Asked the Post rhetorically, “Does this in itself prove that (they) are 

communists?” 

 

 Over the proceeding four years, the Post printed dozens of interpretive 

pieces about McCarthy. These appeared in two basic forms. One examined 

McCarthy’s life beyond the headlines; the other sought to lend perspective to 

his allegations by contrasting them with factual information. The November 

17, 1953 Post, for instance, carried an article describing the motley 

assortment of famous and little-known individuals who had become intimates 



 4 

of McCarthy’s (“a heady mixture of Texas millionaires… hardworking 

political bosses, reportorial sleuths, hotshot investigators, radio stars, market 

plungers and solid industrialists”). On November 26, 1953, Murrey Marder 

described McCarthy’s charges of espionage at the Army Signal Corps 

laboratories in Fort Monmouth, New Jersey. This story, like others Marder 

wrote about McCarthy, was not “interpretive” in the broadest sense, but 

relied instead on exhaustive detail and simple fact to provide readers with a 

clear understanding of what was happening. After explaining McCarthy’s 

spy-ring accusations, Marder wrote the next paragraph in typical fashion: 

“None of the witnesses heard in the two days of hearings… have been current 

or even relatively recent Fort Monmouth employees. McCarthy, however, has 

related them to the signal center while seeking to support his implication 

that espionage has been continuing there.”  

 

 Of the leading newspapers, the Washington Post proffered perhaps the 

most extensive coverage of the McCarthy episode. The March 11, 1954 

edition, for example, carried three lengthy articles, a stinging rebuke of the 

senator’s misbehavior from columnist Walter Lippmann, and yet another 

editorial condemnation. Asked how Post publisher Philip L. Graham felt the 

McCarthy story should be reported by his paper, Tom Winship remembers 

that “Phil Graham was a very, very emotional, serious, and brilliant 

publisher who cared like hell about what was right and what was wrong. He 

had a deep sense of fairness and he was quite disturbed and involved in the 

McCarthy coverage. A lot of people at the Washington Post were concerned 

about the paper’s aggressiveness, and a lot of enemies of the Post accused us 

of Red baiting, of being too left-wing. We got a lot of heat for our coverage, 

but Phil Graham felt strongly about handling the story aggressively because 

he knew some of McCarthy’s victims.” 

 



 5 

 The Christian Science Monitor and the New York Times also brought 

interpretive journalism to the McCarthy story; the Monitor quite early, the 

Times rather belatedly. On April 7, 1950, the Monitor featured one of the first 

in-depth profiles of the senator, headlined “McCarthy Unfolds Career of 

Charm Matched with Intense Ambition.” What is remarkable about the piece, 

written by staff correspondent Max K. Gilstrap, is its biographical breadth 

and even-handedness. Gilstrap tells McCarthy’s story – his apparent charm 

and inflated war record, his tainted reputation as a Wisconsin circuit judge, 

his admiring supporters and alleged tax dodging – without characterizing it  

one way or another. Like Marder, he lets the facts tell the story and allows 

readers to make up their own minds.  

 

In his book Joe McCarthy and the Press, Edwin Bayley observes that 

“As late as August 1952, (New York Times publisher) Arthur Hays Sulzberger 

was not ready to make the leap to interpretive reporting. But by March 1954, 

policies had changed. If McCarthy’s charges were on page one, stories that 

proved the allegations unfounded (were) also on page one, not on the editorial 

page.” (Bayley, 136.) On March 11, 1954, for example, the lead story on the 

front page of the Times described the preferential treatment given to G. 

David Schine, close associate of McCarthy’s chief counsel on the Senate 

Permanent Investigations Subcommittee, Roy Cohn. An accompanying story 

on the jump page was devoted to strong criticisms of Cohn and Schine by 

European allies of the U.S. during their “whirlwind tour of Europe in 1953” 

as investigators for McCarthy. “They were described as brash, tactless young 

men who had made incredible claims as to the number of reported 

communists they had investigated in the United States,” reported the article, 

which added that “many editorials regarded them as subjects of light humor.” 

By May 30, 1954, the Sunday Times was completely up to speed, devoting an 

entire section to the ramifications of McCarthy’s struggle over control of the 

Republican party with President Eisenhower. One story concentrated solely 



 6 

on the relationship between the two men, another (headed “ ‘Big Show’ Hurts 

G.O.P. – Question Is How Much”) examined the split within the party and 

how the Democrats were responding to it, while in a third, columnist Arthur 

Krock ruminated on the conflict’s constitutional implications.  

 

Offering more “interpretation” than analysis of McCarthy was Time, a 

weekly newsmagazine already justly famous for injecting strong editorial 

comment into ostensibly straight news stories. Its nearest competitor, 

Newsweek, had mildly assayed in its August 20, 1951 issue that “Even those 

Republicans who believe McCarthy’s tactics are justified find him difficult to 

like.” Two months later, at a moment when the senator’s star was still very 

much in the ascendant, Time’s cover story on McCarthy left little doubt as to 

where the magazine stood on his character and tactics. “McCarthy never 

answers criticisms, just savagely attacks the critic…kicking up a storm of 

denunciation and then shifting his ground. Anyone who voices reservations 

about his methods is blasted as a ‘defender of communists.’” McCarthy, Time 

concluded, was a demagogue “who maliciously cries wolf, shoots up the 

coconut trees, and keeps the camp in a state of alarm and confusion.”   

 

Joe McCarthy’s ultimate downfall is frequently attributed to two 

televised events: the “Army-McCarthy hearings,” which began in April of 

1954, and Edward R. Murrow’s “See It Now” telecast on McCarthy which 

aired in early March. After months of meticulous research, Murrow and “See 

It Now” producer Fred W. Friendly hit upon the idea of juxtaposing footage of 

McCarthy making his charges against refutations of actual fact.  

 

“See It Now” featured segments of McCarthy insinuating 1952 

Democratic presidential nominee Adlai Stevenson was somehow connected 

with “the communist conspiracy,” as well as film of the senator interrogating 

academic and would-be communist Reed Harris. These segments were 



 7 

followed by Murrow’s forceful recitation of the facts, a technique employed 

throughout the program to devastating effect.  

 

The host’s highly critical narration overlaid selective footage of the 

senator, embellished with unflattering close-ups edited to portray McCarthy 

in the least favorable light. In one excerpt, Murrow intones flatly that, 

“Operating as a one man committee, the senator has traveled far, interviewed 

many, terrorized some,” while the camera focuses tightly on McCarthy’s eyes, 

as if searching for the evil within. Another shows McCarthy ridiculing 

President Eisenhower and giggling with unsettling delight at his own 

impudence. Yet another depicts McCarthy the demagogue thundering his 

abuse of Brigadier General Ralph Zwicker for an appreciative audience. The 

program ended with Murrow’s peroration (lasting a good two and a half 

minutes), which eloquently stated the case against McCarthy and why 

conscience dictated his repudiation.  

 

The “See It Now” program on McCarthy represents both the best and 

worst of interpretive reporting, magnifying their effect through the power of 

television. The show was scrupulously factual, but it was also undeniably 

biased. As Fred Friendly wrote in his memoir Due to Circumstances Beyond 

Our Control, “there was no doubt in (Murrow’s) mind that (his) ending 

crossed the line into editorial comment… To do a half hour on so volatile and 

important a matter and then end with a balanced ‘on the other hand’ 

summation would be to dilute and destroy the effect of the broadcast.” 

(Friendly, 34-36.)  

 

The “See It Now” program on McCarthy has been acclaimed as an 

example of TV journalism’s ability to expose truth through visual images, but 

criticized for manipulating those images in service of an agenda. The 

McCarthy show has been cited as a defining moment in the maturing process 



 8 

of television journalism, a first step toward the medium’s eventual 

preeminence as the #1 source of news for most Americans. Still, its legacy as 

an illustration of interpretive journalism – especially on TV, where 

manipulative editing often trumps reality – is a troubling one. However 

laudable, “See It Now’s” McCarthy broadcast begs questions about basic 

journalistic integrity. When seeking to explain and interpret a story for its 

audience, what is a news organization’s responsibility to fairness, balance, 

and objectivity? Whither the means if the end is deemed justified? How far, in 

short, is too far?  Even now, such questions remain unanswered. 

 

By the time of the Little Rock crisis of September,1957 – in which 

President Eisenhower reluctantly federalized the Arkansas National Guard 

and sent U.S. troops to enforce the Supreme Court’s decision to integrate 

schools – the trend toward interpretive journalism was in full swing. Major 

newspapers like the Post and the New York Times were no longer alone in 

adopting the new style of reporting. Even the Boston Globe, then considered a 

regional paper and not a very distinguished one at that, began to change.   

 

Remembers former Globe publisher William O. Taylor, whose father 

Davis Taylor published the paper from 1955 to 1977, “The growth of 

interpretive journalism, at least at the Globe, had a lot to do with economic 

factors. When the newspaper started doing well financially, in the ‘60s, we 

brought on a larger staff that could do interpretive and analytical reporting. 

We did a bit of that with Little Rock, but not as much as we might have.” 

Even so, Taylor says the Globe’s editorial page – the purview of fictional 

“Uncle Dudley,” to which all editorials were attributed – changed because of 

the events taking place in Little Rock. “Before that, ‘Uncle Dudley’ was fairly 

bland, concerned with inconsequential things like the weather. But when the 

race issue started to become more significant around the time of Little Rock, 



 9 

there was a big change. The interpretation and opinion in ‘Uncle Dudley’ 

started to have a sharper focus because of what was happening in society.”  

 

Throughout the crisis, which began on September 3 after Arkansas 

Governor Orval Faubus instructed the state’s National Guard to bar black 

students from entering Central High School, the pages of the Boston Globe 

were filled with interpretive news stories. Though as yet the Globe couldn’t 

afford the luxury of providing homegrown analysis, the paper made sure 

readers received the historic perspective the story demanded by carrying 

articles by A.P. news analyst James Marlow. (“Someone has to back down on 

this one,” wrote Marlow on September 5, “If Faubus gets away with what he’s 

doing, every Southern governor could feel free to do the same.”)  On 

September 7, “Uncle Dudley” declared that “The Arkansas National Guard 

may be powerful enough to interrupt the vacation of the President of the 

United States, but it cannot disrupt the unfolding will of the people.”  

 

Exclusive (and sympathetic) interviews with some of the black 

students attempting to integrate Central High School appeared in the 

September 8 Globe, while a column by Edwin A. Lahey on September 9 

expressed the hope that “the Little Rock Negro children will be permitted to 

begin their classes with a minimum of hatefulness.” On September 25, “Uncle 

Dudley” weighed in again, proclaiming that Eisenhower’s decision to send 

troops to Little Rock was a moral imperative. However “shocked” Southern 

governors were by the president’s action, the editorial stated, it was “nothing 

compared with the amazement and indignation felt by their fellow 

Americans, North, South, East and West, at the spectacle of disgraceful mob 

violence in Little Rock.” Concluded “Uncle Dudley, “it is impossible to 

imagine that the overwhelming majority of our citizenship will not support 

(the president’s) decision.” An article entitled “Not the Mob But Faubus,” by 

syndicated columnist Walter Lippmann, appeared on page one the next day. 



 10 

Severely critical of both the governor and the president, the column’s 

prominence underscored the Globe’s new commitment to bringing 

interpretive journalism to readers.  

 

Tom Winship, who by 1956 had moved from the Post to become the 

Globe’s only Washington correspondent, wrote just one story about Little 

Rock for the Boston Globe, but observes that “The Globe did a good job 

covering Little Rock. They sent a reporter down to cover it, which wasn’t done 

much then. They were strong editorially, too. What you must understand is 

that, in those days, the paper was still fairly cautious because they were in 

the middle of the heap in a seven-paper town. The Globe had to be cautious so 

it wouldn’t lose readers. The issue of race was new, and you also have to 

remember that the press then was pretty conservative. Even with our 

limitations, I suspect some elements of the press didn’t cover Little Rock as 

vigorously as we did.”  

 

Winship adds that Globe readers were fortunate to have an 

enlightened man like Davis Taylor as the paper’s publisher during these 

years. “Davis Taylor was a quietly vigorous advocate of fairness to the 

oppressed, and I mean both of those things – he was quiet and vigorous at the 

same time.  He felt the Globe could make a difference by editorializing 

strongly and covering race in a comprehensive way. Davis Taylor was a giant. 

He was very bland, very conservative in the way he acted and looked, but he 

had the right instincts.” Overall, Bill Taylor gives the Globe “pretty high 

marks for interpreting and analyzing the race issue for our readers in the 

late ‘50s. You can always do better, but we kept right after it and reported 

the story consistently. Interpretive journalism works when papers approach 

issues in a comprehensive way, and I think the Globe did that.” 



 11 

Articles about the Little Rock crisis appearing in the news weeklies  

Time, Newsweek and Life confirm that by 1957, interpretation and analysis 

had become the chosen method of explaining events to readers.  

 

Newsweek’s analysis of the story was thorough and generally free of 

heavy-handed editorializing. Even before Little Rock had garnered national 

attention, the magazine’s first edition for the month of September, 1957 

dedicated a “Special National Affairs Report” to the problem of school 

integration, posing questions like “Exactly how much headway has been 

made by this fall, and how much now continues to be made? In what states is 

integration going forward? How far and how fast?” Under the heading, “The 

Great Issue,” the September 16 Newsweek concentrated on the contentious 

issue of federal authority versus state’s rights, and how the growing Little 

Rock imbroglio might impact the matter. The next week, in chronicling how 

the Little Rock situation had inflamed racial tensions in Nashville, 

Tennessee, Newsweek focused on “Who Is Stirring Up the South.” Analyzing 

in turn the motives and behavior of  “The Politicians,” “The Agitators,” “The 

Riffraff” and “The Teenagers,” Newsweek opined that “the fact 

remains…Faubus lit the match;” pointed out that Nashville “agitator” 

Frederick John Kasper, while claiming to speak for the South, was actually 

from Camden, New Jersey; and variously characterized the mob outside 

Central High School as “truculent street-corner drunks” and “trouble-makers 

from way back.” (“Detailed examination,” revealed Newsweek, “shows that at 

the most, ten teen-agers out of (the entire) student body had taken an active 

part in the situation… and of the ten, none had been even average students.”) 

The October 7 Newsweek reserved ten full pages to a final examination of the 

events in Little Rock and their consequences for the nation. Every major facet 

of the story was considered in-depth, from its effect on the South (with state 

by state analysis), politics, the presidency, international opinion, the clergy, 

and, ultimately, the nation itself.  



 12 

 Time’s interpretation of the Little Rock story was predictably more 

weighted toward opinion and invective. A September 16 profile of Gov. 

Faubus (“rhymes with raw buss”) strongly suggested that this “Hillbilly, 

Slightly Sophisticated” had precipitated the Little Rock crisis in a cynical 

ploy for political gain.  Likewise, Time saw the racial passions stirred by 

Little Rock exemplified in “the raucous curses of a fat Kentucky harridan and 

the horrid spit of a North Carolina fanatic… (the) fine, quiet dignity of a 

pretty, besieged Negro girl in Charlotte, and the warm and courageous heart 

of a gentle, white-haired woman in (Arkansas).” Time’s September 23 issue 

included a “Report Card” on Southern school integration (neatly divided into 

“The Border States,” “The Complying South” and “The Defiant South.”) On 

October 7, an article entitled “The Meaning of Little Rock” furnished a 

dramatic narrative of President Eisenhower’s deployment of troops to Little 

Rock, which had occurred the previous week. The story heaped scorn on  

“Faubus henchman” James Karam, head of the Arkansas State Athletic 

Commission, who had taken a leading role in orchestrating violence against 

the integrating black students, and praised the “crisp, careful military 

movements” of Major James Meyers, “a thin, hard man with the glint of a 

hawk in his eyes.” Beyond a concluding paragraph highlighting Eisenhower’s 

denunciation of Faubus as the instigator of the crisis, however, “The Meaning 

of Little Rock” failed to offer the kind of sober analysis supplied by rival 

Newsweek.   

 

 Buttressed by written captions reflective of a definite point of view, the 

pictorial Life brought evocative images of Little Rock to millions of readers. 

Its September 16 issue contained photographs of a stoic Elizabeth Eckford, 

wearing sunglasses and a bland expression, attempting unsuccessfully to 

gain admittance to Central High, a screaming white girl taunting her from 

behind. Another showed the anticipatory look on a white boy’s face as a girl 

prepared to shove Dorothy Counts, who sat in front of him, unaware. The 



 13 

picture essay ended on a hopeful note: the last photo showed a smiling 

Counts in class, laughing with the white girls who surround her.  

 

The memorable cover photo from Life’s October 7 edition, however, 

must have come as a shock to Americans in the late ‘50s. The picture showed 

typical teen-agers milling about the front steps of their school, while below 

them at ground level, grim-looking federal troops stood in front of a 

forbidding granite wall engraved “Little Rock Central High School.” The 

jarring reality and frightening implications inherent in this cover photo, the 

brilliance of its composition, told the story of Little Rock in a strongly visceral 

way. Taken as a whole, the photos appearing inside the October 7 Life not 

only told that story, but also interpreted it. Under the caption “Governor’s 

Good Friends,” a photo showed the governor of Arkansas sharing a friendly 

dance with the wife of “Faubus henchman” James Karam. To the left, 

another photo showed state employee Karam assisting Faubus with a radio 

address. Below this, an arrow pointed to “Jimmy Karam On the Scene” 

outside Central High. Read the caption: “Photographer Ramon Williams, who 

is being shoved from behind and was later attacked, is arguing with a 

policeman. During the exchange, Karam was heard to say, ‘The nigger 

started it.’” Other pictures showed black newspaper editor Alex Wilson 

before, during, and after being physically assaulted by a mob of white men. 

The caption read, “Policemen nearby did nothing to protect Wilson or to Jail 

His Attackers.” Through the use of these dramatic pictures – and leading 

captions – Life used the persuasive power of images to interpret the issue of 

Little Rock in starkly moral terms. As with “See It Now’s” treatment of 

McCarthy, one may argue that the magazine’s methods were manipulative, 

but the probability that readers gained a greater perspective on what was 

happening in Little Rock seems high.   

 



 14 

Ultimately, perspective is what interpretive journalism is all about. 

Yet the challenge of providing that perspective carries attendant risks. As 

Bill Taylor says of his father’s efforts to interpret news for readers of the 

Boston Globe, “Doing that style of journalism is a question of degree and 

balance. You have to do it in context. Interpretive journalism works when 

papers approach issues in an exhaustive way, not on a ‘hit or miss’ basis. 

Editorials, columns, and interpretive stories need to be in the paper day after 

day to make a difference.” Notes Tom Winship, “Interpretive and analytical 

journalism have made our business better because they flesh out the news 

and give the reportage more meaning. But interpretive reporting is subject to 

going too far and losing the confidence of readers. You have to be very, very 

careful with it.”  

 

Though the fact is rarely acknowledged, the interpretive journalism 

practiced today was born and nurtured in the 1950s. The McCarthy story and 

the Little Rock crisis demonstrate that negotiating some kind of compromise 

– if not a happy medium – between objectivity and interpretation, fairness 

and “truth,” is a tricky business. Too much interpretation can cross the line 

into opinion and advocacy; too little leaves news consumers with information 

but no context. Such dilemmas are likely to plague interpretive journalism as 

long as news organizations find the style useful. Nevertheless, a return to 

“straight reporting” appears both implausible and unwanted. Though at 

times deeply flawed in execution, interpretive journalism represents one of 

the prime means through which people understand the world around them. 

We can thank publishers like Davis Taylor for enlightening Globe readers 

about what was at stake in Little Rock, and reporters like Edward R. Murrow 

for exposing the dangers of McCarthyism. As long as their inheritors display 

similar vision and commitment, interpretive journalism will continue to 

render a vital service to the American public.  

 



 15 

 

Works Cited: 

 

Bayley, Edwin.  Joe McCarthy and the Press.  Madison, Wisconsin: 

University of Wisconsin Press.  1981. 

Friendly, Fred W.  Due to Circumstances Beyond Our Control.  New 

York:  Random House.  1967.  

Newspapers: 

Boston Globe. 

Christian Science Monitor. 

New York Times. 

Washington Post. 

 Periodicals: 

  Time. 

  Life. 

  Newsweek. 

 Video: 

  “See It Now.”  (March 9, 1954.)  CBS Video.  

 Interviews: 

  William O. Taylor, publisher, Boston Globe (1977-1997). 

  Thomas Winship, editor, Boston Globe (1965-1985).  


